Pożądane cechy młodego przedsiębiorcy
25 stycznia 2018Młodzi przedsiębiorcy przyznają, że przy zakładaniu firmy nie ma miejsca na przypadkowość i spontaniczność. Nawet jeśli sam pomysł o zostaniu przedsiębiorcą powstał w ten sposób, to już jego realizacja powinna być przemyślana i dokładnie zaplanowana.
Po pierwsze: determinacja i konsekwencja. Chodzi o to, żeby sam pomysł na utworzenie firmy nie okazał się słomianym zapałem. Wiara w to, że pomysł ma sens pozwala na wytrwanie w trudzie i pokonaniu przeciwności w dążeniu do celu.
Po drugie: kreatywność i gotowość na innowacje. Założenie firmy to dopiero początek. Dopiero teraz zaczynają się przysłowiowe schody. Mogą pojawić się nieprzewidziane sytuacje, z których trzeba będzie jakoś wybrnąć. Młodzi przedsiębiorcy są otwarci na nowości i dzięki temu łatwiej im znaleźć rozwiązanie części możliwych problemów.
Po trzecie: samodzielność i gotowość na samodzielność. Przedsiębiorca często jest pozostawiony sam sobie ze swoimi problemami, czy po prostu z licznymi sprawami do załatwienia. Umiejętność właściwej organizacji czasu sprzyja radzeniu sobie z takimi problemami.
Dodatkową sprawą jest motywacja – w trudnych sytuacjach przedsiębiorca powinien pamiętać, co nim kierowało, kiedy decydował się założyć firmę i działać na własny rachunek. wiara w obrane sobie cele bywa jedną z lepszych motywacji do działania, zwłaszcza w trudnych sytuacjach.
Młodzi przedsiębiorcy są dzisiaj świadomi tego, co pomaga im w prowadzeniu własnej firmy i starają się rozwijać w sobie pożądane cechy. W ten sposób udaje im się łatwiej założyć i rozkręcić własny biznes.