Jakie social media są najczęściej wykorzystywane?
2 stycznia 2020Całkiem nowym rynkiem w obszarze reklamy jest social media marketing. Wyrósł on w naturalny sposób na gruncie dużej popularności tych narzędzi, odwiedzanych każdego dnia przez miliony użytkowników. Ludzie lubią przeglądać nowinki z różnych dziedzin, oglądać zdjęcia i czytać krótkie wpisy, chętnie też dzielą się własnymi przeżyciami i wydarzeniami z życia. Nic dziwnego, że przedstawiciele różnych firm i biznesów postanowili do tych przestrzeni przemycić także własne treści. Dzięki temu mogą na bieżąco, niejako przy okazji docierać do swoich potencjalnych odbiorców, a z już obecnymi klientami podtrzymywać kontakt.
Główne obszary social mediów
Największe skupienie dotyczy dwóch platform – Facebooka i Instagrama. To na nich najczęściej prowadzone są firmowe profile. Aby utrzymywane na nich było zainteresowanie, przed administratorami profili stoi wyzwanie regularności. Konta, na których dzieje się bardzo mało, a wpisy pojawiają się bardzo zdawkowo, bez żadnej przybliżonej częstotliwości, nie będą też odwiedzane przez użytkowników, zamiar marketingowy nie będzie więc realizowany. Nie wystarczy więc je założyć, konieczna do odpowiedniego oddziaływania jest jeszcze regularna praca.
Dobre i złe praktyki
Social media marketing jest dziedziną, która rozwinęła się już na tyle, że posiada nawet wypracowane reguły i określone standardy. Definiują one dobre i złe praktyki, które są wartościową pomocą zwłaszcza dla osób stawiających w tym pierwsze kroki. Pozwalają jednak na rozwój także tym, które prowadzą już określone działania, ale chcą je rozwinąć lub potrzebują inspiracji na dalsze etapy.
Więcej informacji na: https://webuzzeria.com/